-
Viktor Hruška:
Poznámky ke zrodu české hudební akustiky: od Ryby ke StrouhaloviStudie shrnuje vývoj české hudební akustiky v 19. století se zvláštním přihlédnutím k dílu Jakuba Jana Ryby, Čeňka Strouhala a některých dalších osobností. Je představeno historické pozadí a spojitosti s ostatními vědními obory. Rozebrána je jedna z prvních kapitol o hudební akustice v češtině v rámci většího…Stati a studie -
Albert Breier:
Vítr vanoucí Utopií: Forma a pomíjivost v Nové hudběUtopický pohled se vyskytuje v evropském myšlení již od období renesance. V hudbě lze považovat za prvního futuristického skladatele pravděpodobně Claudia monteverdiho. Vzdal se tradičních stavebných prostředků ve prospěch volné stavby podmíněné expresívními prvky zhudebněných textů. Orfeus, jenž byl námětem první…Stati a studie -
Jaroslav Šťastný:
Hudební realista Hauke HarderNa rozdíl od tzv. „hudebních realistů“, jak jsou běžně označováni ti operní skladatelé, kteří se ve svých dílech zabývali „realistickými“ tématy, zabývá se německý skladatel Hauke Harder (1963) bezprostřední hudební realitou, jak ji představuje akustika. Jeho hlavním zájmem je kvalita intervalů, velmi často…Stati a studie -
Lucie Hayashi:
Význam kata v japonském tanci: analýza taneční složky divadla nóStati a studie -
Josef Bartoš:
Konference československých tanečních umělců v Brně (1950): Taneční umění a ideologieStati a studie
-
Klára Lidová:
Jak se dívat na tanec ve filmu. Zdroje a přístupy ke studiu tance v českém hraném filmu do…
Materiály -
Jaromír Havlík:
Jan Vičar a kolektiv: Hudba v Olomouci 1945–2013
Recenze -
Dorota Gremlicová:
Vyšla nová ročenka Tanečních aktualit
Recenze -
Viktor Hruška:
Jak jsem je znal – rozporuplná poslední kniha Jaroslava Smolky
Recenze -
Petra Dotlačilová:
Taneční sympozium v Oxfordu: Tanec při výročích a dalších příležitostech
Festivaly a konference