Abstrakt V tomto článku referuji o výzkumu na jehož základě bylo možno navrhnout a následně zkonstruovat nový vnitřní mikrofonní systém určený pro živou produkci. První část popisuje různé, mně dostupné možnosti vnitřního snímaní zvuku akordeonu, jejich srovnání a volby toho nejvhodnějšího. Druha část pojednává o hledání optimálního počtu mikrofonů pro diskantovou i basovou části nástroje a finální konstrukci vnitřního mikrofonního systému pro akordeon. Cílem bylo získat 2 monofonní signály: A) diskantová část obsluhovaná pravou rukou, B) basová část obsluhovaná levou rukou. Dosáhli jsme relativně přirozené barvy nástroje, dostatečně eliminovali problém zpětné vazby v hlasitém prostředí a zároveň pootevřeli několik originálních a netradičních způsobů snímaní nástroje.
Roman Zabelov:
Amplifikace akordeonu: výzkum a konstrukce vnitřního mikrofonního systému
Stati a studie / Živá hudba 2019/10 / Publikováno 9. 4. 2020